De blokjesbuik is het uithangbord voor een optimale gezondheid

Statistisch gezien hebben maar weinig mannen en vrouwen een blokjesbuik. Bij een optimale gezondheid gaat het om het immuunsysteem en het metabolisme. Krachttraining in de vorm van buikspieroefeningen zorgt voor een verbetering van het metabolisme. Er wordt meer zuurstof door het lichaam gepompt en de vetreserves in de buik worden op de proef gesteld. Realiseer je wel dat het krijgen van een blokjes buik, in vergelijking met het vergroten van je spieren in de rest van het lichaam, het moeilijkste is om te trainen. Waarom is dit zo? Het geheim hierachter schuilt achter voeding, de brandstoftank van je lichaam en het doorzettingsvermogen.

 

Het metabolisme en de buikspieren

De meeste mannen en vrouwen hebben te veel buikvet voor de zichtbaarheid van blokjes. Er zijn tevens maar weinig mensen met een gezond vetpercentage. Droog trainen is dan ook voor velen niet weggelegd, zeggen ze. De enige manier waarop een blokjesbuik (sixpack) te realiseren is, is door het metabolisme te versnellen. Vet verbranden kun je enkel wanneer je voedingsmiddelen eet die de natuur zelf heeft gemaakt, een natuurlijk proces hebben ondergaan (fermentatie) of afkomstig zijn van dieren (vlees, vis, kip, eieren et cetera). Je ziet dat dit allemaal voedingsmiddelen zijn met weinig (snelle) koolhydraten, veel eiwitten, vitamines, mineralen, vet, vezels en andere gezonde voedingsstoffen. Suikerrijke voedingsmiddelen zijn uit den boze, maar let op: van fruit wordt je dik. Is dit wel waar? Fruit bevat langzame koolhydraten, veel vezels en tevens stoffen die vetverbranding bevorderen. Het ontdoen van fruit is nagenoeg onlogisch. Een uitgebalanceerd voedingspatroon met van alles wat, is het advies. Wanneer het metabolisme het punt heeft bereikt waarop het vet gaat gebruiken als primaire brandstof, kun je aan je blokjesbuik gaan werken. Training graag in overleg met een professional en foffie versnelt het vetverbrandingsproces.

 

De blokjesbuik voor een optimale gezondheid en geluk

Een gezonde darmflora is gelinkt aan 90% van de serotonine in je lichaam. Dit betekent dat je simpelweg gelukkiger bent met een blokjesbuik. Onthoud hierbij wel dat je de darmflora gezond houd. Wanneer je veel gezonde vetten tot je neemt verbrand je meer buikvet en zorgt dit voor positieve signalen (ketonen) naar je brein. Deze ketonen bevorderen jouw doorzettingsvermogen. De reden waarom er zo weinig sporters een blokjesbuik hebben is omdat ze niet weten hoe ze zich moeten voeden en hoe de stofwisseling werkt. Train jij je buik iedere week en zie je geen resultaat? Niet getreurd want de blokjes worden wel degelijk gevormd, het buikvet zit er simpelweg voor.

 

De key tot een optimale gezondheid

De gezondheid van de mens is afhankelijk van drie factoren. Je praat dan over fysieke, geestelijke en brandstoftechnische gezondheid. Dat laatste heb ik zelf verzonnen maar dat betekent niet dat dit niet klopt. De key tot een optimale gezondheid is hetgeen waarmee je jouw brandstoftank op gang houdt, ofwel jouw voeding. Wanneer jouw brandstoftank, ofwel de stofwisseling, zo goed mogelijk werkt, wordt het voor jou ook mogelijk om een blokjesbuik te krijgen. Het komt erop neer dat alle bewerkte koolhydraat-rijke, gepasteuriseerde en met gif bespoten voeding jou belemmert tot het verkrijgen van het lichaam waar je altijd van hebt gedroomd. Daar komt bij dat gifstoffen, bacteriën en ongedierte uit voeding en de omgeving zich gaan nestelen in het buikvet met alle gevolgen van dien. Wil jij zo gezond mogelijk worden, dan pak je je buikspieren en je voedingspatroon aan. Zelf werk ik al jaren aan mijn buk, helaas zonder resultaat, zie je nou hoe moeilijk het is?