Fruitvasten | Één dag enkel en alleen leven op fruit

Fruitvasten

Zelf ben ik voorstander van vasten, of het nou een dag niet eten is of een sappenkuur van drie dagen. Voor meer informatie over mijn vlogs betreffende dit onderwerp verwijs ik je door naar deze pagina. Om het lichaam te kunnen ontdoen van gifstoffen en andere stoffen die niet in het lichaam thuishoren is vasten een goede optie. Fruit is erg gezond en kent veel voordelen voor je gezondheid. Hoeveel fruit eet jij per dag? lees meer over fruit in deze blog. Zelf ben ik een nieuwe challenge aangegaan waarbij ik één dag enkel en alleen fruit at. Dit in de vorm van zes peren en twee bananen. Mijn eet-schema zag er als volgt uit:

 

  • 12:00 uur 's middags: 2 peren

  • 15:00 uur 's middags: 2 bananen

  • 17:00 uur 's avonds: 2 peren

  • 19:00 uur 's avonds: 2 peren

 

Door het doen van de fruitvastenkuur wordt het lichaam ontgift omdat het geen bewerkte voeding binnen krijgt. Beter is het om deze kuur drie dagen vol te houden voor een beter resultaat. Voor mij was het enkel een test om te kijken of ik het vol kon houden en niet teveel honger zou hebben. Gaande de dag merkte ik geen hongergevoel en ging het me goed af. Rond 22:00 uur 's avonds merkte ik wel een rommelend gevoel in mijn buik maar dat ging ook snel weer weg. Verder heb ik niet veel gemerkt aan mijn lichaam van deze kuur. Dit kan voor jou heel anders zijn! Durf jij deze challenge ook aan?

 

De gezondheidsbenefits van de peer

Sommige noemen de peer het geschenk van god. Niet voor niks, want het kent vele gezondheidsvoordelen voor de mens. Zo bevat de peer veel antioxidanten en veel vezels (een van de meest vezelrijke vruchten). Om verstoppingen te voorkomen is het eten van veel vezels het advies. Hierin valt af te leiden dat het werkt als een detox-voedingsmiddel. Het advies is om de peer met schil te eten, daar zitten veel gezonde stoffen verborgen. De peer bevat vitamine C en K, B2, B3, B6, foliumzuur, kalium, koper, mangaan, magnesium en calcium. De bruine sappige vrucht zorgt voor een boost van het immuunsysteem! De bloedsuikerspiegel blijft bij een hogere consumptie van peren ook in balans, wat mooi is gezien het feit ik zes peren die dag op heb. In onderstaande video zijn de gezondheidsbenefits van de peer te zien:

 

De gezondheidsbenefits van de banaan

De banaan is absoluut mijn favoriete vrucht. Bij een hoge consumptie aan bananen zijn dan ook niet direct slechte effecten te meten. Er zit veel kalium in en daarnaast bevat het vitamine C, magnesium en vitamine B6. De banaan is zoal goed in het verlagen van de bloeddruk. Het voordeel van de banaan in de fruitvastenkuur is dat het de spijsvertering verbeterd. Dit zorgt voor de detox werking van de banaan in het menselijk lichaam. In onderstaande video zie je de gezondheidsbenefits van de banaan:

Tags: