10 manieren om je lichaam dagelijks simpel te ontgiften

In de hedendaagse samenleving is het onderhand een must om dagelijks te ontgiften. We hebben te maken met zoveel gifstoffen in het milieu en in onze voedingsproducten. Een lichaamsontgifting hoeft namelijk niet moeilijk te zijn, dit zie je in de 10 manieren om het lichaam te ontdoen van deze gifstoffen. Het zal niet gemakkelijk zijn om alle 10 manieren toe te gaan passen in het dagelijks leven, maar het helpt je zeker op weg naar een betere levensstijl. Lees de lijst door en bekijk welke voor jou toepasbaar zijn, kies dan één à twee manieren om mee te beginnen. Zodra deze in het systeem zitten, kun je nog een paar items van de lijst toe gaan passen. Als je dit elke maand consequent doet, heb je aan het einde van het jaar een aantal nieuwe natuurlijke ontgiftingsgewoonten voor je lichaam die je fysieke (en mentale) gezondheid ondersteunen!

10 manieren om je lichaam dagelijks te ontgiften

1. Drink meer gefilterd water

Omdat gifstoffen op een bepaalde manier het lichaam moeten verlaten, is water een vereiste. Het is dan verstandig om het water gefilterd tot je te nemen; hiervoor zijn waterfilters te koop.

2. Begin je dag met citroenwater

Zelf heb ik het ook een tijdje gedaan en het is heel lekker fris. Doe dit voordat je iets eet of drinkt waardoor het hydratatieniveau in het lichaam goed is. Je kunt citroensap uit de supermarkt gebruiken, zelf water met uitgeperst citroensap toevoegen of water met druppeltjes essentiële citroensap nemen.

3. Olie trekken

Hierbij gaat het erom dat je 1 eetlepel biologische kokosolie 10 tot 20 minuten in je mond rondspoelt. De chemische reactie tussen je speeksel en de olie 'trekt' bacteriële gifstoffen letterlijk uit de diepste spleten in je hele mondholte. Spug daarna de olie in de prullenbak om verstopping in de gootsteen te voorkomen.

4. Tong schrapen

Tong schrapen verwijdert elke opeenhoping van de tong, die, indien onbehandeld een aanzienlijk aantal bacteriën kan bevatten. Hiervoor is een goedkoop hulpmiddel vereist dat bij de apotheek te koop is.

5. Eet meer biologische groene bladgroenten

Voorbeelden zijn boerenkool, spinazie, peterselie, koriander en selderij.

6. Voeg wat prebiotica toe aan je dagelijkse groenteinname

Probiotische rijke groente zijn bijvoorbeeld rauwe zuurkool en kimchi.

7. Voeg chlorofyl toe aan je dagelijkse eetgewoonte

Chlorofyl is in tablet- of vloeibare vorm te koop. Chlorofyl is het groene pigment dat voorkomt in planten en algen. Chlorofyl zit bijvoorbeeld in broccoli en spinazie.

8. Neem zachte ontgiftende thee

Voeg wat paardebloem-, kurkuma- of heilige basilicumthee toe aan je avondroutine.

9. Gebruik een essentiële olie.

Essentiële oliën kunnen een geweldige aanvulling zijn op je ontgiftingsdoelen. Experimenteer met pepermunt om de geest op te frissen of oregano om virussen en bacteriën te elimineren.

10. Warme en koude douche interval

Een koude douche vermindert stress in het lichaam en verbetert de bloedsomloop. Een warme douche daarentegen verlicht spanning en zorgt voor een verbetering in slaap. Zet de douchetemperatuur een beetje heter dan je normaal gewend bent. Wissel vervolgens de temperatuur af tot zo koud als het 30 seconden duurt. Werk gedurende 5 minuten afwisselend met warme en koude intervallen.

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square