Bosvruchten | Waar zijn ze goed voor?

Bosvruchten zitten vol met nutriënten en zijn heel gezond voor ons. Fruit is sowieso gezond voor je en bevatten vaak veel zaden en pitten. Bosvruchten zijn over het algemeen rond, sappig, felgekleurd, zuur, zoet en scherp. Bekende voorbeelden van deze vruchten zijn bramen, frambozen en blauwe bessen. De reden waarom jij fruit moet eten lees je hier. Bosbessen bevatten veel vitamines en mineralen zoals vitamine C en vitamine E. De laatst genoemde vitamine is goed voor de stofwisseling en acteert als een antioxidant. Het lichaam floreert op antioxidanten en deze strijden dan ook tegen ziektes. Daarnaast bevatten bosvruchten de mineralen calcium, kalium, natrium en magnesium. Krijg jij naast de voeding niet voldoende vitamines en mineralen binnen? Bestel dan hier voordelig jouw supplementen. Bosbessen zijn goed voor het immuunsysteem en dus voor de afweer. Daarnaast boosten ze het metabolisme (de stofwisseling) en zijn veel soorten goed voor het brein. Bosvruchten eten is altijd verstandig en je betert je leven zeker door vaker eens frambozen, blauwe bessen, bramen of andere besjes te eten.

Het brein en bosvruchten

Voor het brein eten is zeker aan te raden en niet al het fruit heeft een direct effect op het brein. Zo strijden bananen voor een verbeterde stofwisseling, maar beïnvloeden ze geen nieuwe hersenconnecties. Aardbeien daarentegen weer wel. Om even terug te komen op bosvruchten, moet er gekeken worden waarom dit het brein beïnvloed. Nieuwe hersenconnecties kunnen worden aangemaakt door bosvruchten. Nieuwe hersenkernen kunnen niet worden aangemaakt door deze mooie kleurige vruchten. Bosvruchten zijn vaak zoet en zorgen voor prikkels vanuit de darmen naar de hersenen. Je voelt je na het eten ervan niet voor niks beter. In dit geval is dit glucose. Het brein floreert het meest op vet, maar sappen uit bosvruchten zijn ook goed. Bosvruchten kennen maar weinig koolhydraten en redelijk wat fruitsuikers. Dit is totaal geen probleem als het om een gezonder lichaam en de hersens gaat. Blauwe bessen zijn goed voor de ogen en strijden tegen kanker. Bramen gaan infecties en diarree tegen. Frambozen zijn goed voor de stofwisseling en zorgen voor een verbetering van de algehele gezondheid. Het advies is om wat vaker bosvruchten te eten. Eet jij ze wel genoeg?

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square