De appel | Een pakketje vol voordelen

Appels zijn mooi rond en prachtig van kleur. In appels vind je de vitamines A, C, E en K. Daarnaast bevat het de mineralen calcium, fosfor en mangaan. Zo zie je maar weer wat de appel allemaal in pacht heeft. Krijg jij niet voldoende vitamines en mineralen binnen? Overweeg dan net zoals ik dat doe supplementen te slikken, welke je hier voordelig kunt bestellen. Deze website is een absolute aanrader. Appels heb je in vele soorten maten waardoor elke soort appel weer een ander gezondheidsprofiel kent. Appels beschikken helaas niet over vitamine D, dit komt omdat de zonnestralen de schil niet kunnen doordringen. Je kunt wel stellen dat appels pakketjes zijn vol voordelen. Voor sporters zijn appels ook ideaal. Zij kunnen deze nuttigen voor en na de wedstrijd. Dit komt omdat de appel licht verteerbaar is. Dit geldt overigens ook voor de banaan. De groene appel is gezonder dan de rode appel.


Waar zijn appels nog meer goed voor?

Appels zijn goed voor de spijsvertering en de darmen. Gemiddeld eten we in Nederland zo'n één stuk fruit per dag. Dit is veel te weinig, zelf zit ik eerder te denken aan drie tot vier stuks. Van fruit wordt je niet dik, in tegenstellig tot wat veel mensen denken. Tenzij je echt helemaal niet beweegt, maar dat is sowieso niet verstandig. Fruit kun je dan ook eten in plaats van groenten wanneer je niet van groenten houdt. Alle soorten fruit bieden dezelfde vitamines en mineralen als groenten. Eet jij liever groenten? Kies dan voor kruisbloemige groenten of groene groenten. Deze zijn het meest gezond. Appels zijn ook goed voor het brein omdat het sap van deze groene knallers antioxidanten bevatten die de hersens via de darmen bereiken. Hierbij praat je over het breindarm-kanaal. Eet jij de appel regelmatig?


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square