Gezond eten in een notendop

Gezond eten willen we allemaal en op mijn website kun je dan ook veel vinden op het gebied van het verbeteren van jouw gezondheid. Het begint bij het eten van voldoende groenten, fruit en noten (waarover ik een challenge heb gedaan, zie onderstaande video). Volkoren, desem of ander gezond brood hoort hier natuurlijk ook in thuis. Daarna komen zuivel, vis, vlees (zoals biefstuk) en peulvruchten aan bod. Ben jij benieuwd wat gezonde voeding inhoudt? Lees dan deze blog. Negen redenen waarom jij vaker vis zou moeten eten, lees je hier. We weten allemaal dat omega-3-vetzuren uit vis verstandig zijn om binnen te krijgen. Zelf eet jij weinig vis dus neem ik visoliesupplementen. Supplementen zijn altijd verstandig naast de voeding. Wil jij jouw gezondheid een boost geven? Bestel dan hier voordelig jouw supplementenvoorraad in de vorm van vitamines en mineralen. Fruit vind ik persoonlijk heel belangrijk, belangrijker dan vlees, peulvruchten en zuivel. Hier zitten simpelweg meer voedingsstoffen in. Dit is de reden waarom ik hieronder fruit beschrijf.

Fruit

Wat te denken van fruit? Waarom moeten we eigenlijk fruit eten? Lees het in deze blog. Wist je dat kleine vruchtjes eigenlijk het gezondst zijn? Fruit eet je dan ook voor een betere gezondheid en je wordt er bij regelmatige consumptie niet dik van. Wil je goed op je gewicht letten en toch fruit eten? Neem dan eens een kijkje bij deze blog waarin de elf soorten fruit zijn uitgelegd waarin de minste suiker zit. Eet jij liever geen groenten, vervang het dan voor fruit, hier zitten genoeg voedingsstoffen in die je kunt vervangen door voedingsstoffen uit groenten. Kun je wel fruit eten wanneer je diabetes hebt? Lees hier alles over in dit artikel. Is veel fruit eten eigenlijk wel verstandig? Het antwoord is ja want wanneer je voedingsmiddelen eet direct uit de natuur dan richt dit geen schade toe. Twijfel je over deze bewering, lees dan eens deze blog door. Je kunt een lijst van alle fruitsoorten die ik heb beschreven als ook een lijst met artikelen die over fruit gaat hier vinden. Doe er jouw voordeel mee en leer meer over deze fantastische soorten fruit. Dit geldt ook voor groenten, waarover je hier meer kunt leren.


Noten en andere voeding

Over noten heb ik het een en ander geschreven op deze website, doe er jouw voordeel mee en zoek rechtsboven op deze website naar de noot waarover je meer wilt leren. Het verband tussen ziektes en noten heb ik ook beschreven, dit is weer eens een andere kijk op het leven. Wil jij weten wat de top zes meest gezonde noten op deze aardkloot zijn, neem dan eens een kijkje bij dit artikel. Een voorbeeld van een gezonde noot is de macadamia-noot, want deze strijdt onder andere voor een gezond hart en zorgt voor gewichtsverlies wanneer dit nodig is. Kies altijd voor rauwe, ongezouten en ongebrande noten. Onze kijk op deze noten is de afgelopen tijd wel wat veranderd. Lees er hier meer over en leer nieuwe dingen! Groenten zijn ook belangrijk en meer leer je dan ook op de pagina ''Groenten'' Onder het tabje ''Gezondheid'' op deze website. Daarnaast kun je in het zoekvenster rechtsoven de website zoeken naar hetgeen je wilt vinden. Vlees is op z'n tijd dan ook geen probleem en dit mag best wel eens gegeten worden. Helaas is er veel geraffineerd voedsel in de supermarkt te vinden, wat ook geldt voor het broodbeleg. Kijk goed rond en kies voor biologisch. Vette vis kan altijd en een voorbeeld van een lekker stukje vis is de gerookte zalm, heerlijk voor de smaakpapillen. Beter jouw leven en eet gezonder dan ooit.


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square