Krijgen we genoeg vitamines binnen?

Vitamines en voeding

Het mag wel gezegd worden dat onze leefstijl beter kan. We eten met z'n allen onder andere te weinig groenten, fruit en noten. Zelf heb ik een eens een week lang groenten, fruit en noten gegeten, dit was een zeer leuke ervaring met een detox tot gevolg. Meer over deze ervaring lees je in deze blog. In groenten, fruit en noten zitten de meeste vitamines en het is dan ook raadzaam om dit als hoofdmenu na te leven. Daarnaast is het verstandig om elke dag volkoren- of desembrood te eten. In brood zitten ook vitamines en mineralen. Supplementen slik ik elke dag, in mijn geval vitamine D en visoliecapsule. Wil jij ook verzekerd zijn van een inname van voldoende vitamines en mineralen? Bestel ze dan hier voordelig. Zelf mag ik wel stellen dat ik heel gezond leef, zowat elke dag koken, brood, groenten, fruit, zaden en ongebrande en ongezouten noten. Daarnaast een paar keer in de week vlees (zo'n twee keer), soms wat zuivel en wat pitten en peulvruchten. Wist je dat onze kijk op ongebrande en ongezouten noten wat veranderd is? Meer hierover lees je op deze pagina.

Gezonde voeding

Vitamines binnenkrijgen doe je middels een gezonde leefstijl. Wil je meer weten over wat gezonde voeding nou daadwerkelijk is? Lees dan deze blog. Wist je dat in vlees ook vitamines zitten? Vaak vind je dan ook vitamine D in vlees en vis. Vette vis is een uitstekende bron van deze essentiële voedingsstoffen. Je vind dan bijvoorbeeld omega-3-vetzuren in noten en vis. Ken jij het oer-dieet al? Dit is een voedingsstijl die afstamt van onze voorouders. Hier kun je er meer over lezen. Het is absoluut een aanrader dit eens te lezen en uit te proberen. Het lichaam gaat zuinig met vitamines en mineralen om dus je hoeft eigenlijk op een dag niet zoveel te eten, zolang je maar eet waar het lichaam iets aan heeft. Pure chocolade is bijvoorbeeld ook een aanrader.


Wat is nog meer gezond?

Sommige sferen bij een rood wijntje per dag. Dit is zeker dan ook aan te raden. Hierin vind je zeer belangrijke essentiële nutriënten. Alle voordelen van rode wijn lees je hier. Kaas en eieren vallen onder zuivel en mogen dan ook vaak gegeten worden. Kies altijd voor Beemster kaas want dit is de meest ''schone'' kaas. Bij eieren kun je het beste kiezen voor de biologische variant. Eieren kun je best vijf keer in de week eten, dit is geen probleem en bevatten dan ook vitamines zoals vitamine A. Deze vitamine is goed voor de ogen. Beter jouw leven en eet wat vaker voeding dat de meeste vitamines bevat. Het is altijd aan te raden voeding te eten dat goed is voor het brein. Mineralen zijn ook belangrijk en die je vind je dan ook in volwaardige voeding direct uit de natuur en in gefermenteerde voeding (voeding wat de mens verbetert heeft).

Eetmomenten

De eetmomenten zijn ook heel belangrijk. Er is veel discussie over of het ontbijt gezond is of niet. Dit laat ik even in het midden, maar je mag best deze blog lezen waarin ik hier kritisch naar gekeken heb. Het ontbijt is in mijn ogen niet per se nodig omdat periodiek vasten heel gezond is. Dit is dan ook een manier van eten waarbij je gezonder wordt en eventueel wat gewicht verliest. Bij periodiek vasten eet je meestal tussen 12:00 uur 's ochtends en 20:00 uur 's avonds en de rest van de tijd niet. Dit is evolutionair een logische benadering voor de eetmomenten. Ken jij deze manier van eten nog niet? Lees je dan in en verbeter jouw voedingsstijl. Succes met het gezonder worden,

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square