Leuke weetjes over voeding

In deze blog staan leuke nieuwtjes als het gaat om voeding. We willen allemaal natuurlijk graag weten wat we in onze mond stoppen en wat het met ons doet. Hieronder lees je over willekeurige en interessante feiten waarover je nog nooit hebt nagedacht. Hier lees je snel over de nieuwste geheimen achter voeding. Beleef een sensatie aan vreugde tijdens het lezen hiervan!


Pure chocolade

Dit mooie donkerbruine goedje werd voor het eerst gemaakt als een reep in 1910. Het wordt gemaakt van geroosterde bonen en groeit uit de cacaoboom. Pure chocolade heeft veel gezondheidsvoordelen. Ten eerste verbetert het het slechte cholesterol. Ten tweede verlaagt het de bloeddruk. Ten derde helpt het stress te verminderen. Ten vierde verbetert dit het gezichtsvermogen. Ten vijfde en laatste vermindert het de kans op geheugenverlies (bij het drinken van twee kopjes warme chocolademelk per dag). Het is aan te raden om twee stukjes van dit overheerlijke lekkernij per dag te consumeren. Dan profiteer je van alle bovengenoemde gezondheidsvoordelen. Meer over de gezondheid van pure chocolade zie in deze blog.


Nectarine

Het woord nectarine betekent ''zoet als nectar''. Dit is waarschijnlijk de oorsprong van de naam. Volgens onderzoeken is de nectarine, net zoals de perzik, meer dan 2000 jaar geleden in China ontstaan. Eind 16e of begin 17e eeuw werd het in Engeland geïntroduceerd. Qua voedingsstoffen scoort de nectarine hoog in vitamine C en A en is deze rijk aan antioxidanten. Het stimuleert het metabolisme en je valt er van af. Ook helpt het de bloeddruk reguleren en zorgt het voor een algehele goede gezondheid. Het hart heeft er ook baat bij want de nectarine helpt om de immuniteit en de gezondheid van het hart te verbeteren.


Broccoli

Dit is absoluut een van mijn favoriete groente, maar wist je dat deze kruisbloemige groente meer eiwitten bevat dan biefstuk? De broccoli bevat zeer veel goede stoffen die bevorderlijk werken voor een goede gezondheid, maar aan eiwitten denken de meeste mensen niet. Daarnaast is de broccoli calorie-arm. Een biefstuk wordt geassocieerd met verzadigde vetten en transvetten of cholesterol. De broccoli daarentegen zorgt voor een aanzienlijk lager risico op hart- en vaatziekten. Meer over het groene gezondheidsmonster lees je hier. Wil je meer weten over het verband tussen kanker en de consumptie van broccoli dan raad ik je aan dit artikel te lezen.


Appel

Een mooi feitje over de appel is dat deze meer energie geeft dan koffie. Vergis je niet want koffie heeft wel veel gezondheidsvoordelen, zo beschikt het over veel antioxidanten. Meer hierover lees je hier. Heb je 's ochtends weinig energie, kies er dan voor om een appel te eten in plaats van koffie te drinken. Doordat de appel een hoog aandeel heeft aan koolhydraten, vezels, vitamine C en mineralen is het eten hiervan de perfecte (en gezonde) optie om je de hele dag energiek te houden. De gezondheidsvoordelen van de appel zie je in onderstaande video.


Pistachenoten

Wist je dat pistachenoten eigenlijk vruchten zijn? Het zijn eigenlijk zaden van een vrucht waarbij de buitenste vrucht tijdens de verwerking wordt verwijderd. De pistachenoot heeft net zoals andere noten veel eiwitten, vezels, vitamines en mineralen. Zo kan deze ''vrucht'' je helpen bij in stand houden van je gewicht en beschermen tegen diabetes en hypertensie. Tevens verbetert het de spijsvertering. De pistachenoot heeft de beschikking over omega-3-vetzuren die de bloeddruk helpen verlagen en het risico op hartaandoeningen doen verminderen.


Avocado's

Hierbij een nieuwtje over avocado's, namelijk dat het eigenlijk fruit is. Je kunt het zien als een bes met een groot zaadje. Avocado's worden ongerijpt geplukt en moeten daarna rijpen, wat een tot twee weken kan duren. In Spanje en Mexico worden avocado's "alligatorperen" genoemd vanwege hun vorm en hobbelige, groene schil, terwijl ze in India en China "boterperen" worden genoemd. Dit is absoluut een gezonde vrucht met veel gezond vet. De avocado bevat veel vitamine C, E, K en B-6.


Water

Vraag je je af waarom water zo belangrijk voor je is, lees dat dit artikel. Wist je dat water als antioxidant kan werken in het lichaam? Dat is zeker zo en hier lees je er meer over. Nu is het een feit dat wanneer je voldoende water drinkt je kunt afvallen. Daarnaast strijd je zo tegen hartaandoeningen en kanker en spoel je zo gifstoffen uit je lichaam. Nog een mooi feitje is dat wanneer je voldoende water drinkt je de kans op gaatjes en tandbederf verkleint. Voldoende water drinken helpt jou op het werk ook gefocust te blijven en voldoende concentratie te behouden.


Pindakaas

Pindakaas blijkt goed voor je te zijn, aldus verschillende studies. Het kan helpen om het cholesterol te verlagen, gewicht te verliezen en diabetes type 2 te voorkomen. Wist je dat pindakaas gloeit in het donker nadat het is blootgesteld aan intens licht? Klink gek, maar pindakaas is zowat tot alles in staat.

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square