Nieuw dieet: Enkel en alleen groenten, fruit en noten

We kennen tegenwoordig veel diëten. Elke diëtist raadt wat anders aan, maar wat is nou het beste dieet? Het oer-dieet is naar mijn mening het beste dieet. Een dieet is natuurlijk een dieet als alle voedingsstoffen aanwezig zijn. Voldoende vitamines en mineralen zijn belangrijk voor een gezond lichaam. Krijg jij zoals zovelen niet voldoende vitamines en mineralen binnen? Kies dan voor supplementen welke je hier voordelig kunt bestellen. Mijn nieuwe verzonnen dieet is dan ook het meest handig voor een korte periode. Het meest ideale is om groenten, fruit en noten te eten in een tijdsbestek van een week of twee weken. Kier er dan voor om alleen maar rauwe groenten te eten. Hierdoor krijg je eerder een detox effect. Vind je het moeilijk om rauwe groenten te eten, kies dan voor een smoothie met banaan en spinazie. Dit doe ik zelf regelmatig en dat werkt voor mij heel goed. In dit dieet krijg je vetten, koolhydraten, eiwitten en suikers binnen, dus dat is prima. Een detox is tegenwoordig heel belangrijk dat je kan bereiken door verschillende aanpassingen in jouw voedingspatroon te doen. Afbouwen van de eetmomenten en alleen eten wat direct uit de natuur komt is het advies. Daarnaast zijn er nog meer manieren om te detoxen, zoals je hier kunt lezen. Meer informatie over een detox vind je in dit artikel. Over een een smoothie met banaan en spinazie heb ik een vlog gemaakt. Hieronder kun je zien hoe dit in zijn werk gaat.

Wat houdt het dieet nog meer in?

Wanneer je gewend bent geraakt aan één of twee weken enkel en alleen groenten, fruit en noten te eten kun je daarna voedingsmiddelen toe gaan voegen zoals eieren, vlees (biefstuk is een goede aanrader), zaden, vis, peulvruchten en brood. Aardappels, rijst en pasta kan eventueel als je daarvan houdt. Het dieet met enkel en alleen groenten, fruit en noten is gebaseerd op een koolhydraat arme manier van eten. Zelf heb ik het een week gedaan en dat was werkelijk waar een positieve rollercoaster van emoties en effecten, waar je hier meer over kunt lezen. In onderstaande video zie je mijn ervaring nader toegelicht. Wanneer je deze manier van eten wilt nastreven is het verstandig om eerst af te bouwen. Kies ervoor om bijvoorbeeld in plaats van twee broodjes één broodje te eten en zo elke dag wat minder, totdat je enkel en alleen rauwe groenten (zoals wortel, paprika, augurk, tomaat en komkommer), fruit en noten eet. Kies er altijd voor ongebrande, ongezouten en onbewerkte noten te eten. Is onze kijk op het eten van noten veranderd? Qua fruit zijn de kleine vruchten het meest gezond. Je praat dan over druiven (rode druiven zijn bijzonder goed voor het brein), aardbeien (de aardbei is de meest gezonde vrucht ter wereld vanwege de pitjes aan de buitenkant), frambozen en andere stukken fruit. Let op: als je dit dieet wilt gaan proberen, houdt er dan rekening mee dat het best moeilijk kan zijn, maar het biedt zeer veel voordelen en je krijgt er veel energie van.



Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square