Onze hedendaagse eetgewoonten

De oude garde is gewend om (zowat) elke dag aardappelen te eten, maar is dit wel zo verstandig? Moeten we de aardappel nou schalen onder groente? In het buitenland zeggen ze weleens dat ze het opmerkelijk vinden dat we op ons bord twee stuks groente hebben, namelijk de aardappel en daarnaast nog wat anders zoals broccoli. Broccoli kun je wel degelijk het groene gezondheidsmonster noemen, het beschikt over zoveel gezondheidsvoordelen. De aardappel werd heel vroeger niet gegeten, omdat het onder de grond groeit en heel hard is om te eten. Daarna zijn ze ze gaan koken en toen werd het ineens het hoofdbestanddeel van de avondmaaltijd. Maar moeten wij niet wat meer groene groenten consumeren? Past dat niet bij de beste immuunversterkende voedselkeuzes? Zelf ben ik van mening dat dat wel zo is. Waarom? Vraag je je af, dat lees je op mijn website, klik hiervoor op bovenstaande link naar ''groene groenten''. Vraag jij je weleens af hoe vaak je moet eten om je stofwisseling op gang te houden, hierover lees je hier meer. Wat de grijze golf niet kent, is een periode van (sap)vasten, zelf heb ik dit wel geprobeerd en ik doe dan ook dagelijks aan periodiek vasten. Wil jij je gezondheid naar een hoger niveau tillen? Probeer dan eens een (sap)vastenkuur. Vasten blijkt namelijk intens gezond te zijn. Hoe weet ik dat zo zeker? Dan refereer ik graag naar de gezondste bevolkingsgroep ter wereld, de Hunza's. Zij vasten heel vaak en zij zeggen dat het goed is voor lichaam en geest. Voor sommige is dit een absolute no-go maar ik blijf erbij dat het goed voor je is, lees hier de blog over mijn ervaring met vasten. Fruit eten is ook al zoiets tegenwoordig want volgens de statistieken eet men in Nederland gemiddeld slechts één stuk fruit per dag, dat is mijn mening veel te weinig. Consumeer bijvoorbeeld wat vaker de kiwi, hier lees je de gezondheidsbenefits! Abrikozen blijken trouwens ook zeer gezond te zijn omdat dit een hoog aandeel heeft aan vitamine B17. De Hunza's consumeren deze, én de pit ervan, zeer vaak. Wist je dat de pit in fruit het meest voedzaam is? Zie hier onderstaande video.


Laat voeding jouw medicijn zijn

Tegenwoordig eet men omdat het moet en omdat het lekker is, maar men vergeet dat het ook als wapen kan worden gebruikt tegen bepaalde ziektes. Zo consumeer je de citroen tegen kanker en eet je spinazie (met daarin de ultieme voedingsstof chlorofyl) tegen huidziektes. Chlorofyl is waanzinnig en vind je in groene groenten! Je leest hier veel over op mijn website onder de categorie ''blogs''. Wie heeft er weleens gehoord van ketose? Wanneer je minder koolhydraten gaat eten en gaat vasten, kom je in een andere staat terecht. Zelf heb ik het wat vaker meegemaakt en het is echt fantastisch. Meer over mijn eerste keer in ketose, lees je hier. De verbrandingsmoter van je lichaam schakelt dan over naar een schonere verbranding en je krijgt meer energie en concentratie. Bij ketose is het altijd aan te raden gemiddelde eiwitten te eten, weinig koolhydraten en veel vet. Wist je trouwens dat (gezond) vet niet dik maakt? We worden tegenwoordig op het verkeerde been gezet door 30+ kaas en Almof met minder vet. Dat wil ons lichaam helemaal niet. Noten zijn toch ook gezond? Die bevatten veel vet. Zie hier onze kijk op rauwe en ongebrande noten. En dan krijg je ook nog eens de eindeloze discusse over kokosolie. Zelf ben ik het dan ook lang niet altijd eens met het Voedingscentrum. Zij kraken kokosolie helemaal af terwijl het zo super goed bakt. Benieuwd wat je moet geloven? Lees dan deze blog over de wonderbaarlijke kracht van kokosolie. Ben je nog niet overtuigd? Kijk dan eens of kokosolie een held of een schurk is, door op deze link te klikken. Gelukkig zien steeds meer mensen het nut in van gezond eten. Moet je nou toch aan de medicijnen? Kijk dan eens kritisch naar je eetpatroon.


Opmerkelijke eetgewoonten

Zelf ben ik zeer fan van praktijkvoorbeelden van opmerkelijke gezonde eetgewoonten. Zo ben ik een meisje op het spoor gekomen die tien jaar lang minstens tien bananen per dag at. Dit deed ze omdat ze ziek werd en niet naar de dokter wilde. Ze vindt de medische wereld maar niks en besloot om wat opmerkelijks te gaan doen. Soms at ze zelfs rond de 25 tot 30 bananen per dag. Het hele verhaal lees je hier. De conclusie van het verhaal is dat ze intens gezond werd, een mooi figuur kreeg (wat afgevallen) en niet meer ziek was. Nadat ik hier achter kwam, ben ik zelf gaan experimenteren met bepaalde zogenoemde ''challenges''. Zo at ik een week lang enkel en alleen fruit, groente en noten. De ene dag alleen fruit en de andere dag alleen groente. Dit wisselde ik wat af zodat ik op bepaalde dagen twee soorten voedingsmiddelen at. Dit was echt een zeer intense ervaring, een ware detox was het gevolg. Als je het mij vraagt is dit zeer aan te raden voor mensen in deze wat slecht etende maatschappij. Wil je meer weten over mijn ervaring? Lees dan deze blog en kijk onderstaande vlog. Zo zijn er ook mensen die zeer veel fruit eten, is dit wel verstandig? Hier lees je er meer over. Daarnaast benieuwd wat de aardbei zo gezond maakt? Het zijn de pitjes, zoals je in bovenstaande video hebt geleerd. Om terug te komen op onze hedendaagse eetgewoonten eten wij veel te veel suiker. Dit is toch gif? Twijfel jij nog over wat gezonde voeding is, dan is er door de brandstof van je lichaam een superblog geschreven, lees deze door hier te klikken. Zelf heb ik het idee dat de gemiddelde volwassene geen idee heeft hoe die moet acteren op het gebied van voeding. Denk jij dit wel goed te weten? Moeten wij bijvoorbeeld stoppen met eten net voordat we naar bed gaan? Lees het hier. Succes met het verbeteren van jouw gezondheid!


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square